Löften och koffein

Kommer någon ihåg när jag skrev att mina betyg vart felskriva?
Alldeles nu innan valet bad jag bara min mentor skriva en notis i min ansökan att betygen var fel, bara en sketen liten textrad. Nu har jag fått hela nya betyget på papper.
Förr: 295
Nu: 310 (- ett ämne, sämsta VG 15 poäng. Totala poäng 325)

Min mentor kom fram till mig och sa "det är sällan man fixar sånt här så sent... Du borde hålla tyst om det så inte alla vill ha sina betyg ändrade såhär"

Rektorn kommer nästa dag in på SO lektionen och babblar lite om pensionering och annat skit. Sedan säger han:
"Maria, du kan komma till mitt kontor på rasten och få dina nya betyg"

*alla i klassen glor på mig*

"Vadå nya betyg? In till rektorn och fjäska till sig dom? Vaah?!"

Och så kom rasten...
jag gick raka vägen in till expeditionen och fick mitt betyg i handen. 14 MVG, 3 VG. Fast på ett VG är jag bombsäker på att jag kommer göra till ett MVG (SO - religion, my fucking speciality).
Skön känsla, men ett helt nytt betyg var inte behövt. Bara att lärarna på min förhoppningsvis eventuella gymnasieskola skulle ta detta i bejakande när de tittade på min ansökan och arbetsproven.

Betyget skulle skrivas under av mina mentorer. Jag mötte en utav dom i korridoren och bad henne att skriva på en "grej", mina två kompisar gick hack i häl. När jag försökte förklara smidigt för läraren vad det gällde för något brände två jävla tjejers blickar i ryggen. Typ samma blick som säger "Gimme some gum, plzzz..... O.O" en för äckligt söt och lite pillemarisk blick.
However, jag fick det påskrivet och med mig hem.
Så fort läraren gick och vi stegade mot nästa lektion fick jag höra...:

"Vad var det där för något??"  "Nu får du förklara lite..."

Hell no! A prommiiz is a prommiiz. Jag har inte berättat någonting så att det skulle blåsas upp av resten av skolan. Men så kommer rektorn in och säger det högt för hela klassen och så strömmar skiten över mig.
Tack för den. Redan innan han kom in och sa det där fick min mentor mig att känna mig så elak och påtryckande för skolans system blah blah blah... Ofc jag inte skyltade med det så mycket, men nu är det fanimej rektorn som får ta skulden vad det än nu händer i framtiden.

Jag sliter arslet av mig för att få höga betyg i vissa ämnen, det var inte kul att ligga under 300-strecket medan min kompis som verkar ha tagit sig igenom terminen helt opåverkad hade 305 poäng.
Sen var familjen för jävla nöjd så att de ville ha ändringen på papper, i form av ett helt nytt betyg. Stört säger jag bara!

Nej, kämpar ni hårt för era betyg ska ni fanimej få lite rättelse för dom också. Bara en liten bifogad lapp räcker långt.

OK, nu ska jag försöka skriva en låt till ett musik projekt. Under tiden klunkar jag denna svindyra silverblask...

Well's Vitamin serie är faktisk gott att smutta på under en hektisk dag. Det finns för alla behov och smaker. Dessutom var det "tag två för 32 kronor" på ICA maxi ;)

Najs najs betyg och bajs...
*
*
*
Om ni tror att ni är galna för att ni misstänker att jag är galen eftersom jag skrev den galna avslutningen i dessa galna tider så är ni inte galna....
Ni har HELT rätt :3


Kommentarer
Postat av: Daniel

hahaha fan va kul :D dum rektor ni har på skolan som gör sådär framför hela klassen om dom inte vill påverka det xD ser fram emot vad alla elever på din skola kommer göra nu xD

2010-01-28 @ 17:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0