Nu e det fredagsmys...

Igår vart man lite deppad på allt och alla. Då passade man på att skriva av sig.
I skolan håller vi på med ett musikprojekt, det är ett fett + om man skriver en egen låt. Texter är assvåra att skriva, men sen är det ju också musiken som ska höra till :)

Alla ni som tror skit om mig
Jag kan inte klandra er

Jag är den duktiga flickan
hon som gör allt bra

Vad ni än tror
Är det nog fel

Jag vill inte vara jag
Jag vill vara mig själv

Allt ni tror, allt ni sagt. Det rör inte mig längre.
Allt ni hört, allt ni sett. Det är inte mycket.
Av det som är jag

Jag är stark, samtidigt svag
Jag är en vek karaktär

Det är inte bra att va jag
Jag offrar mycket

För att vara den
alla vill jag ska va

Den tjej ni ser, försvinner mer och mer. Snart är jag mig
Jag är nog hemsk, lite dum. Men det är så det e

Det blir mitt jag
Det är jag


Preview på det som kommer att bli en låttext! Kommer nog att ändras lite fram och tillbaka när rytm och melodi ska läggas till...

Att komma hem på en fredag eftermiddag är magiskt!
Gjorde undan disken, kokade kaffe, rörde ner lite kanel-vanilj-kakao och vispade grädde till... Yummy!!!
Satte mig sen med gitarren lånad från skolan och försökte få ihop en refräng, det gick sådär :P

Sprang upp på lillsyrrans rum och hittade Hitler på fönsterbrädet. Han spanar efter sina luftwaffes....

.....
men alla borde väl få somna på sin post nån gång... ? :3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0