Då var lovet slut...

Första skoldagen börjar med pulka i Åsbobacken och bowling vid Scandic hotell!
Ganska fun om man ska vara ärlig. Dock blir det bara drygt att komma tillbaka till de allvarliga imorgon. Då ska vi börja skriva en minst 10-sidig uppsats om våran hälsa etc...
Men det kommer nog att bli intressant :)

När man ändå snackar hälsa så kollade jag på balklänningar denna vecka. Asnice!!! För allting är ju så fint :)
Hade tänkt mig en klänning i rött, rosa eller lila men så kom experthjälpen och höll upp en färg jag aldrig tänkte på - turkos! Som i många andra tjej/mode-tidningar uttrycker jag reaktionen på detta sätt "Va-vaa-VOOM!"

Så, denna färg...


I den här modellen....


Sorry, min BH är ett stort störningsobjekt där men jaja.. ^^

För att referera tillbaka till "hälsa" så vet ju många tjejer i min situation att man gärna vill bli smalare inför skolbalen/bröllopet/etc... Jag kollade på dom här fotona och tänkte "SHIIEET???!!!"
Vad än andra tycker (även om det är positivt) verkar det inte spela någon roll, bara man själv tycker att man är fin. Det tråkiga med att vara av kvinnligt kön idag är att man bara ser "felen" hos sig själv.
Av någon förjävlig anledning... -.-'

Ja såhär ser man ut idag:


Helt ärligt skulle jag vilja kasta den här bilden. Och klänningen är i strl 36, det skulle jag ha dödat för ett par år sen. Hon som jobbade i butiken/ateljén så "Åååh gud vad fint den modellen sluttar längs dina höfter" men på foto verkar det inte synas :/ Ni vet att det är ju på fotot som man kommer minnas balen.

Whatever... Nu en positiv grej :)
På söndags träningen (taekwondo) kände jag för att pressa mig själv lite grann fastän jag är lite smått krasslig.
Woaw för en gång skull fick man beröm ^^ Mina kontringssparkar gick bra snabbt och det fick man credit för...
Plötsligt blev man medveten om sitt behov på bekräftelse på prestation.

Skit i allt, nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0